top of page

Baterii de teste psihologie clinica

Bateriile de teste puse la dispozitie cabinetelor de psihologie clinica cuprind 5 domenii de testare: atentie / functii executive,  memorie si invatare, limbaj, functionare senzorio-motorie, procesare vizuo-spatiala.

Psihologie pediatrica

Psihologia ajuta copilul sa faca fata provocarilor zilnice si activitatilor cotidiene, cu un grad mare de independenta.

Psihologia copilului studiaza bazele psihologice ale procesului de dezvoltare, si invatarea experientelor cognitive, emotionale si comportamentale. De asemenea, ea studiaza metodele de cunoastere si de influentare a personalitatii copilului.

Terapia psihologica este o interventie realizata cu scopul autocunoasterii, si/sau a preventiei si remiterii unor probleme de natura emotionala, comportamentala, cognitiva etc.

Psihologul va ajuta copilul sa isi depaseasca diferite dificultati si sa isi descopere resursele personale.

Programe terapeutice

Psihologia ajuta copilul sa faca fata provocarilor zilnice si activitatilor cotidiene, cu un grad mare de independenta

Psihologia copilului studiaza bazele psihologice ale procesului de dezvoltare, si invatarea experientelor cognitive, emotionale si comportamentale. De asemenea, ea studiaza metodele de cunoastere si de influentare a personalitatii copilului.

Terapia psihologica este o interventie realizata cu scopul autocunoasterii, si/sau a preventiei si remiterii unor probleme de natura emotionala, comportamentala, cognitiva etc.

Psihologul va ajuta copilul sa isi depaseasca diferite dificultati si sa isi descopere resursele personale.

Psihologia ajuta copilul sa faca fata provocarilor zilnice si activitatilor cotidiene, cu un grad mare de independenta

Psihologia copilului studiaza bazele psihologice ale procesului de dezvoltare, si invatarea experientelor cognitive, emotionale si comportamentale. De asemenea, ea studiaza metodele de cunoastere si de influentare a personalitatii copilului.

Terapia psihologica este o interventie realizata cu scopul autocunoasterii, si/sau a preventiei si remiterii unor probleme de natura emotionala, comportamentala, cognitiva etc.

Psihologul va ajuta copilul sa isi depaseasca diferite dificultati si sa isi descopere resursele personale.

*Abonamentele incheiate au valabilitate de 5 saptamani.
Sedintele individuale programate in avans se achita in momentul programarii.

** Reduceri valabile pentru detinatorii unei Asigurari de Sanatate Allianz Tiriac: – 5% pentru serviciile de kinetoterapie

Conditii pentru aplicarea reducerii:
– la efectuarea programarii va rugam sa specificati ca sunteti asigurat Allianz
– la prima vizita in Centru KinetoBebe prezentati o copie dupa polita de Asigurare de Sanatate Allianz Tiriac

Psihologie pediatrica

Psihologia ajuta copilul sa faca fata provocarilor zilnice si activitatilor cotidiene, cu un grad mare de independenta.

​​

Terapia psihologica este o interventie realizata cu scopul autocunoasterii, si/sau a preventiei si remiterii unor probleme de natura emotionala, comportamentala, cognitiva etc.

Psihologul va ajuta copilul sa isi depaseasca diferite dificultati si sa isi descopere resursele personale.

Test WISC – evaluarea IQ-ului la copii

WISC (Wechsler Intelligence Scale for Children) este considerat testul de inteligenta „standard de aur” la nivel mondial pentru copii cu varsta cuprinsa intre 6 si 16 ani si 11 luni. Ca atare, este o componenta importanta a fiecarei evaluari psiho-educaționale. Evalueaza inteligenta si funcţiile cognitive la copii. Este testul care iti permite sa cunosti in profunzime abilitatile cognitive ale copilului, printr-un raport personalizat si aprofundat.

Bateria NEPSY – evaluare neuropsihologica

Evaluarea neuropsihologica se efectueaza cu Bateria NEPSY, fiind un instrument clinic complex care permite investigarea functiilor cognitive ale copiilor cu varste cuprinse intre 3 si 12 ani. Cuprinde 5 domenii de testare: atentie/ functii executive, memorie si invatare, limbaj, functionare senzorio-motorie, procesare vizuo-spatiala;

Platforma de evaluare a dezvoltarii 3-6/7 ani (PEDa)

Platforma PEDa este un soft de evaluare psihologica cu utilizare in evaluarea dezvoltarii si a sanatatii mentale copiilor cu varste cuprinse intre 3 si 7 ani. Acest sistem computerizat este un un sistem offline (se instaleaza pe calculatorul propriu) de evaluare psihologica a dezvoltarii, a gradului de pregatire pentru scoala, de evaluare longitudinala a dezvoltarii competentelor, de evaluare a tulburarilor psihiatrice si de remediere a problemelor de sanatate mintala la prescolari.

ECI-4 evaluarea tulburarilor psihiatrice (copii 3-7 ani)

Chestionarul de evaluare a copiilor ECI-4 (Early Childhood Inventory, ECI-4) este un instrument destinat evaluarii tulburarilor psihiatrice manifestate la copii cu varste cuprinse intre 3-7 ani. Avantajul utilizarii acestui chestionar este dat de posibilitatea obtinerii informatiilor din mai multe medii si contexte. Astfel, chestionarul cuprinde o varianta pentru parintii, care evalueaza comportamentul copiilor, observat acasa, si o varianta pentru educatori, care evalueaza comportamentul copiilor in situatii academice si sociale la scoala. Itemii cuprinsi in ECI-4 se bazeaza pe criteriile de diagnostic prevazute de Asociatia Americana de Psihiatrie (1994) in Manualul de diagnostic si statistica a tulburarilor mentale (DSM).

ASRS - Autism Spectrum Rating Scales

ASRS este un instrument de evaluare psihologica utilizat in identificarea si diagnosticarea tulburarilor din spectrul autismului si poate fi aplicat de la 18 luni+. A fost dezvoltat de experti in domeniul psihiatriei si al tulburarilor de dezvoltare si este considerat un instrument de referinta in evaluarea si intelegerea autismului.

Baterii de teste psihologie clinica

Bateriile de teste puse la dispozitie cabinetelor de psihologie clinica cuprind 5 domenii de testare: atentie / functii executive,  memorie si invatare, limbaj, functionare senzorio-motorie, procesare vizuo-spatiala.

WISC (Wechsler Intelligence Scale for Children) este considerat testul de inteligenta „standard de aur” la nivel mondial pentru copii cu varsta cuprinsa intre 6 si 16 ani si 11 luni. Ca atare, este o componenta importanta a fiecarei evaluari psiho-educaționale. Evalueaza inteligenta si funcţiile cognitive la copii. Este testul care iti permite sa cunosti in profunzime abilitatile cognitive ale copilului, printr-un raport personalizat si aprofundat.

Bateria NEPSY – evaluare neuropsihologica

Evaluarea neuropsihologica se efectueaza cu Bateria NEPSY, fiind un instrument clinic complex care permite investigarea functiilor cognitive ale copiilor cu varste cuprinse intre 3 si 12 ani. Cuprinde 5 domenii de testare: atentie/ functii executive, memorie si invatare, limbaj, functionare senzorio-motorie, procesare vizuo-spatiala;

Platforma PEDa este un soft de evaluare psihologica cu utilizare in evaluarea dezvoltarii si a sanatatii mentale copiilor cu varste cuprinse intre 3 si 7 ani. Acest sistem computerizat este un un sistem offline (se instaleaza pe calculatorul propriu) de evaluare psihologica a dezvoltarii, a gradului de pregatire pentru scoala, de evaluare longitudinala a dezvoltarii competentelor, de evaluare a tulburarilor psihiatrice si de remediere a problemelor de sanatate mintala la prescolari.

Chestionarul de evaluare a copiilor ECI-4 (Early Childhood Inventory, ECI-4) este un instrument destinat evaluarii tulburarilor psihiatrice manifestate la copii cu varste cuprinse intre 3-7 ani. Avantajul utilizarii acestui chestionar este dat de posibilitatea obtinerii informatiilor din mai multe medii si contexte. Astfel, chestionarul cuprinde o varianta pentru parintii, care evalueaza comportamentul copiilor, observat acasa, si o varianta pentru educatori, care evalueaza comportamentul copiilor in situatii academice si sociale la scoala. Itemii cuprinsi in ECI-4 se bazeaza pe criteriile de diagnostic prevazute de Asociatia Americana de Psihiatrie (1994) in Manualul de diagnostic si statistica a tulburarilor mentale (DSM).

ABAS™-II la nivel international, el este considerat standard in evaluarea complexa pentru acordarea gradului de handicap. Este un sistem de evaluare comportamentala axat pe masurarea broadband a adaptabilitatii. Compatibil cu DSM-IV-TR si AAIDD, ABAS™-II ofera un scor general adaptativ compozit (GAC): trei scoruri intermediare: practic, conceptual si social, zece arii specifice de deprinderi, ceea ce recomanda utilizarea instrumentului in scopuri diagnostice, de planificare a tratamentelor si de monitorizare. Itemii ABAS™-II (Adaptive Behavior Assessment System) indica incapacitatea sau capacitatea oricarei persoane cu varsta cuprinsa intre 0 si 89 de ani de a realiza comportamentele tipice traiului cotidian la acea varsta.

Cuprinde un set de chestionare pentru evaluarea competentelor, a functionarii adaptative si a problemelor copiilor si adolescentilor intr-o maniera facila si eficienta. Pe baza scalelor ASEBA (Achenbach System of Empirically Based Assessment) se evaluaeaza functionarea adaptativa a copiilor intre 6 si 18 ani si urmatoarele categorii de probleme.

JVIS (Jackson Vocational Interest Survey) a fost construit pentru a masura interesele vocationale ale elevilor si poate fi utilizat in consilierea vocationala si educationala a elevilor si studentilor, in planificarea traseului educational si al carierei acestora, in vederea reprofilarii si a reconversiei in procesul educatiei continue. Datele din care rezulta profilurile ocupationale modale in Romania sunt formate pe baza a peste 82000 de chestionare JVIS, aplicate pentru un numar de 350 de ocupatii din Romania, cu sprijinul Bancii Mondiale si a Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei din Romania.

Bateria GATA este un instrument psihometric valid, care se utilizeaza cu scopul aprecierii cantitative a nivelului de dezvoltare psihomotorie a prescolarului mare (5-7 ani) in vederea scolarizari, dar si monitorizare a nivelului de dezvoltare motorie, cognitiva si psihosociala a copilului, pe parcursul frecventarii grupelor mica, mijlocie și mare a gradinitei, Bateria evaluarii pentru scoala include doua componente: Metoda de determinare a nivelului de dezvoltare a prescolarului si Fisa standardizata de observare psihopedagogica a prescolarului.

Denver II – evaluarea nivelului de dezvoltare a copiilor

Denver II (Denver Developmental Screening Test) este un instrument consacrat in detectarea potentialelor probleme de dezvoltare ale copiilor cu varste cuprinse intre 0 si 6 ani. Testul a fost dezvoltat pentru a compara performanta unui copil la o varietate de sarcini, cu performanta altor copii de aceeasi varsta. DENVER II consta din 125 de sarcini (itemi) aranjate pe formularul de testare in patru sectiuni si care au scopul de a evalua copilul in urmatoarele arii, sau functii.

M-PACI este un instrument comprehensiv special creat pentru a ajuta specialistul in domeniul sanatatii mentale sa identifice corect problemele psihologice ale copiilor cu varsta de 9-12 ani. Spre deosebire de instrumentele care se axeaza pe o singura arie, cum ar fi anxietatea sau depresia, evaluarea cu M-PACI (Millon® Pre-Adolescent Clinical Inventory) ofera o viziune integrata, care sintetizeaza stilurile de personalitate emergente si sindroamele clinice, ajutand specialistii in detectarea semnelor timpurii ale tulburarilor corespunzatoare Axei I si Axei II. DEDICAT PRE-ADOLESCENtEI. Spre deosebire de alte instrumente, M-PACI® a fost dezvoltat de la bun inceput doar pentru evaluarea pre-adolescentilor, tratand in mod exclusiv aceasta categorie de varsta cu preocuparile si situatiile ei tipice.

HiPIC (Hierarchical Personality Inventory for Children) este un instrument comprehensiv, destinat evaluarii diagnostice a personalitatii normale a copiilor cu varste cuprinse intre 6 si 13 ani. Descrierea testului : HiPIC este un test care permite evaluarea stilului emoțional, interpersonal, motivational si comportamental al celor mici, pornind de la cele 5 mari dimensiuni ale personalitatii: stabilitate emotionala, extraversie, imaginatie, benevolenta, constiinciozitate.

Testul Matrici Progresive Color (CPM) este construit pentru a permite o masurare mai acurata a proceselor intelectuale ale copiilor cu varsta intre 4-11 ani (mai precis a inteligentei nonverbale). CPM este alcatuit din 36 de itemi organizati in trei serii, fiecare a cate 12 itemi - A, Ab si B. Acest test a fost construit pentru testarea copiilor, dar si persoanelor care prezinta diferite:

SMALSI este un chestionar de autoevaluare, conceput pentru a evalua 10 constructe principale asociate cu motivatia scolara si cu strategiile de invatare. Se poate aplica copiilor cu varsta 8-18 ani. BENEFICII: Permite identificarea strategiilor deficitare de invatare, care pot afecta performanta academica si, astfel, ghideaza si faciliteaza interventiile menite sa optimizeze procesul de invatare. Permite identificarea punctelor tari si punctelor slabe ale elevului. 7 dintre acestea se axeaza pe punctele tari ale elevului, iar 3 vizeaza punctele slabe ale acestuia.

DDE-2 sau Bateria pentru Evaluarea Dislexiei si Disortografiei de Dezvoltare -2, permite evaluarea nivelului de competenta dobândit în citire (lectura) si scriere, pe intervalul de vârsta 7-15 ani. Bateria contine 8 subteste (dintre care, 5 de citire si 3 de scriere) care pot fi utilizate atât în etapa de evaluare a nivelului de dezvoltare a acestor abilitati, cât si pentru a întelege mai bine care sunt caracteristicile lor în cazul în care se demonstreaza a fi inadecvate.

CAS++ reprezinta un soft de teste psihologice, fiind un produs computerizat, offline, de evaluare psihologica acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania. Sistemul de evaluare CAS++ contine: Peste 50 de teste psihologice adaptate si etalonate pe populatia din Romania, Generarea de Rapoarte automate complexe, cu interpretari valide si informatii suplimentare. Peste 1150 de profile ocupationale cu care se poate face potrivirea unei evaluari in vederea orientarii in cariera. Limita de varsta 16 ani+

CERQ (Chestionar de evaluare a copingului cognitiv-emotional) este un chestionar multidimensional, construit pentru a identifica strategiile de coping cognitiv-emotional, pe care o persoana le foloseste dupa ce a trait anumite evenimente sau situatii negative. Limita de varsta: 16 + In comparatie cu alte chestionare de coping, care nu fac o distinctie explicita intre gandurile unei persoane si activitatea sa reala, CERQ se refera in mod exclusiv la gandurile pe care le are o persoana dupa ce a trait o experienta negativa.

MASC – Multidimensional Anxiety Scale for Children, este un instrument psihometric care evalueaza multiple dimensiuni ale anxietatii la copii si adolescenti ( varsta 8 ani -16 ani). In general, fricile devin patologice cand sunt excesive, nu repezinta o etapa a procesului natural de dezvoltare, sau sunt asociate cu comportamente de coping dezadaptative.

Scalele Endler (EMAS și EMAS-SAS) reprezinta un set de 5 instrumente utile care evalueaza: anxietatea ca stare (scala EMAS-S), anxietatea ca trasatura (scalele EMAS-T si SAS-T), perceptia individului asupra amenintarii dintr-o anumita situatie (scalele EMAS-P si SAS-P). Scalele Endler de evaluare multidimensionala a anxietatii (EMAS si EMAS-SAS) sunt utilizate atat in scop diagnostic, pentru a evalua nivelul anxietatii ca stare si ca trasatura, cat si in scop predictiv, pentru a prezice nivelul starii de anxietate intr-o situatie perceputa ca stresanta de catre individ.

Acest test consta in zece imagini (planse) descriind animale in diverse situatii de viata. Se utilizeaza pentru copii de ambele sexe, in principal cu varste cuprinse intre 3 si 10 ani, pentru ca eficienta sa fie maxima. TAC (Thematic Apperception Test) vizeaza investigarea personalitatii prin intermediul semnificatiilor psihodinamice provenind din interpretarea unor stimuli perceptivi.

Desenul familiei

Acest test este unul proiectiv, in care copilul se poate exprima liber, fara cenzura si fara deghizare.Proiecteaza in afara tendintele refulate ale inconstientului precum si sentimentele veritabile pe care le nutreste fata de ai sai.Prin acest desen copilul isi exprima personalitatea. Numeroase probleme pe care un copil le manifesta sunt declansate de dificultatile de adaptare ale acestuia la mediul sau familial. Toata prima parte a vietii unui copil – si se stie ca este cea mai importanta – se desfasoara efectiv in sanul familiei sale. Primele experiente de adaptare le face cu parintii, precum si cu fratii si surorile sale. Cu ei intra in conflict atunci cand exista conflict.

BECK este un instrument de autoevaluare alcatuit din 21 de itemi, construit sa masoare severitatea simptomatologiei depresive la adulti si adolescenti cu varsta peste 13 ani. Beck (Beck Depression Inventory) Cele 21 simptome au fost alese din simptomatologia comuna a tulburarilor depresive si din literatura psihiatrica.

Read more
Read more
Read more
Read more
Read more

BECK – inventar de depresie

BECK este un instrument de autoevaluare alcatuit din 21 de itemi, construit sa masoare severitatea simptomatologiei depresive la adulti si adolescenti cu varsta peste 13 ani. Beck (Beck Depression Inventory) Cele 21 simptome au fost alese din simptomatologia comuna a tulburarilor depresive si din literatura psihiatrica.

HiPIC – evaluarea personalitatii copiilor

HiPIC (Hierarchical Personality Inventory for Children) este un instrument comprehensiv, destinat evaluarii diagnostice a personalitatii normale a copiilor cu varste cuprinse intre 6 si 13 ani. Descrierea testului : HiPIC este un test care permite evaluarea stilului emoțional, interpersonal, motivational si comportamental al celor mici, pornind de la cele 5 mari dimensiuni ale personalitatii: stabilitate emotionala, extraversie, imaginatie, benevolenta, constiinciozitate.

ASEBA – evaluarea functionarii adaptative si dezadaptative la copii

Cuprinde un set de chestionare pentru evaluarea competentelor, a functionarii adaptative si a problemelor copiilor si adolescentilor intr-o maniera facila si eficienta. Pe baza scalelor ASEBA (Achenbach System of Empirically Based Assessment) se evaluaeaza functionarea adaptativa a copiilor intre 6 si 18 ani si urmatoarele categorii de probleme.

CERQ – Chestionar de evaluare a copingului cognitiv-emotional

CERQ (Chestionar de evaluare a copingului cognitiv-emotional) este un chestionar multidimensional, construit pentru a identifica strategiile de coping cognitiv-emotional, pe care o persoana le foloseste dupa ce a trait anumite evenimente sau situatii negative. Limita de varsta: 16 + In comparatie cu alte chestionare de coping, care nu fac o distinctie explicita intre gandurile unei persoane si activitatea sa reala, CERQ se refera in mod exclusiv la gandurile pe care le are o persoana dupa ce a trait o experienta negativa.

Test WISC – evaluarea IQ-ului la copii

WISC (Wechsler Intelligence Scale for Children) este considerat testul de inteligenta „standard de aur” la nivel mondial pentru copii cu varsta cuprinsa intre 6 si 16 ani si 11 luni. Ca atare, este o componenta importanta a fiecarei evaluari psiho-educaționale. Evalueaza inteligenta si funcţiile cognitive la copii. Este testul care iti permite sa cunosti in profunzime abilitatile cognitive ale copilului, printr-un raport personalizat si aprofundat.

M-PACI Inventarul Clinic Millon pentru Preadolescenti

M-PACI este un instrument comprehensiv special creat pentru a ajuta specialistul in domeniul sanatatii mentale sa identifice corect problemele psihologice ale copiilor cu varsta de 9-12 ani. Spre deosebire de instrumentele care se axeaza pe o singura arie, cum ar fi anxietatea sau depresia, evaluarea cu M-PACI (Millon® Pre-Adolescent Clinical Inventory) ofera o viziune integrata, care sintetizeaza stilurile de personalitate emergente si sindroamele clinice, ajutand specialistii in detectarea semnelor timpurii ale tulburarilor corespunzatoare Axei I si Axei II. DEDICAT PRE-ADOLESCENtEI. Spre deosebire de alte instrumente, M-PACI® a fost dezvoltat de la bun inceput doar pentru evaluarea pre-adolescentilor, tratand in mod exclusiv aceasta categorie de varsta cu preocuparile si situatiile ei tipice.

CPM – Testul Matrici Progresive Color

Testul Matrici Progresive Color (CPM) este construit pentru a permite o masurare mai acurata a proceselor intelectuale ale copiilor cu varsta intre 4-11 ani (mai precis a inteligentei nonverbale). CPM este alcatuit din 36 de itemi organizati in trei serii, fiecare a cate 12 itemi - A, Ab si B. Acest test a fost construit pentru testarea copiilor, dar si persoanelor care prezinta diferite:

SMALSI – chestionar de evaluare a strategiilor de invatare

SMALSI este un chestionar de autoevaluare, conceput pentru a evalua 10 constructe principale asociate cu motivatia scolara si cu strategiile de invatare. Se poate aplica copiilor cu varsta 8-18 ani. BENEFICII: Permite identificarea strategiilor deficitare de invatare, care pot afecta performanta academica si, astfel, ghideaza si faciliteaza interventiile menite sa optimizeze procesul de invatare. Permite identificarea punctelor tari si punctelor slabe ale elevului. 7 dintre acestea se axeaza pe punctele tari ale elevului, iar 3 vizeaza punctele slabe ale acestuia.

DDE-2 Evaluarea Dislexiei si Disortografiei de Dezvoltare

DDE-2 sau Bateria pentru Evaluarea Dislexiei si Disortografiei de Dezvoltare -2, permite evaluarea nivelului de competenta dobândit în citire (lectura) si scriere, pe intervalul de vârsta 7-15 ani. Bateria contine 8 subteste (dintre care, 5 de citire si 3 de scriere) care pot fi utilizate atât în etapa de evaluare a nivelului de dezvoltare a acestor abilitati, cât si pentru a întelege mai bine care sunt caracteristicile lor în cazul în care se demonstreaza a fi inadecvate.

HiPIC – evaluarea personalitatii copiilor

HiPIC (Hierarchical Personality Inventory for Children) este un instrument comprehensiv, destinat evaluarii diagnostice a personalitatii normale a copiilor cu varste cuprinse intre 6 si 13 ani. Descrierea testului : HiPIC este un test care permite evaluarea stilului emoțional, interpersonal, motivational si comportamental al celor mici, pornind de la cele 5 mari dimensiuni ale personalitatii: stabilitate emotionala, extraversie, imaginatie, benevolenta, constiinciozitate.

ABAS II -  Evaluare

comportament adaptativ la copii si adolescenti

ABAS™-II la nivel international, el este considerat standard in evaluarea complexa pentru acordarea gradului de handicap. Este un sistem de evaluare comportamentala axat pe masurarea broadband a adaptabilitatii. Compatibil cu DSM-IV-TR si AAIDD, ABAS™-II ofera un scor general adaptativ compozit (GAC): trei scoruri intermediare: practic, conceptual si social, zece arii specifice de deprinderi, ceea ce recomanda utilizarea instrumentului in scopuri diagnostice, de planificare a tratamentelor si de monitorizare. Itemii ABAS™-II (Adaptive Behavior Assessment System) indica incapacitatea sau capacitatea oricarei persoane cu varsta cuprinsa intre 0 si 89 de ani de a realiza comportamentele tipice traiului cotidian la acea varsta.

JVIS – test de masurare a intereselor vocationale ale elevilor

JVIS (Jackson Vocational Interest Survey) a fost construit pentru a masura interesele vocationale ale elevilor si poate fi utilizat in consilierea vocationala si educationala a elevilor si studentilor, in planificarea traseului educational si al carierei acestora, in vederea reprofilarii si a reconversiei in procesul educatiei continue. Datele din care rezulta profilurile ocupationale modale in Romania sunt formate pe baza a peste 82000 de chestionare JVIS, aplicate pentru un numar de 350 de ocupatii din Romania, cu sprijinul Bancii Mondiale si a Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei din Romania.

GATA – bateria de evaluare a copilului prescolar

Bateria GATA este un instrument psihometric valid, care se utilizeaza cu scopul aprecierii cantitative a nivelului de dezvoltare psihomotorie a prescolarului mare (5-7 ani) in vederea scolarizari, dar si monitorizare a nivelului de dezvoltare motorie, cognitiva si psihosociala a copilului, pe parcursul frecventarii grupelor mica, mijlocie și mare a gradinitei, Bateria evaluarii pentru scoala include doua componente: Metoda de determinare a nivelului de dezvoltare a prescolarului si Fisa standardizata de observare psihopedagogica a prescolarului.

Denver II – evaluarea nivelului de dezvoltare a copiilor

Denver II (Denver Developmental Screening Test) este un instrument consacrat in detectarea potentialelor probleme de dezvoltare ale copiilor cu varste cuprinse intre 0 si 6 ani. Testul a fost dezvoltat pentru a compara performanta unui copil la o varietate de sarcini, cu performanta altor copii de aceeasi varsta. DENVER II consta din 125 de sarcini (itemi) aranjate pe formularul de testare in patru sectiuni si care au scopul de a evalua copilul in urmatoarele arii, sau functii.

ASEBA – evaluarea functionarii adaptative si dezadaptative la copii

Cuprinde un set de chestionare pentru evaluarea competentelor, a functionarii adaptative si a problemelor copiilor si adolescentilor intr-o maniera facila si eficienta. Pe baza scalelor ASEBA (Achenbach System of Empirically Based Assessment) se evaluaeaza functionarea adaptativa a copiilor intre 6 si 18 ani si urmatoarele categorii de probleme.

ASRS - Autism Spectrum Rating Scales

ASRS este un instrument de evaluare psihologica utilizat in identificarea si diagnosticarea tulburarilor din spectrul autismului si poate fi aplicat de la 18 luni+. A fost dezvoltat de experti in domeniul psihiatriei si al tulburarilor de dezvoltare si este considerat un instrument de referinta in evaluarea si intelegerea autismului.

Desenul familiei

Acest test este unul proiectiv, in care copilul se poate exprima liber, fara cenzura si fara deghizare.Proiecteaza in afara tendintele refulate ale inconstientului precum si sentimentele veritabile pe care le nutreste fata de ai sai.Prin acest desen copilul isi exprima personalitatea. Numeroase probleme pe care un copil le manifesta sunt declansate de dificultatile de adaptare ale acestuia la mediul sau familial. Toata prima parte a vietii unui copil – si se stie ca este cea mai importanta – se desfasoara efectiv in sanul familiei sale. Primele experiente de adaptare le face cu parintii, precum si cu fratii si surorile sale. Cu ei intra in conflict atunci cand exista conflict.

BECK – inventar de depresie

BECK este un instrument de autoevaluare alcatuit din 21 de itemi, construit sa masoare severitatea simptomatologiei depresive la adulti si adolescenti cu varsta peste 13 ani. Beck (Beck Depression Inventory) Cele 21 simptome au fost alese din simptomatologia comuna a tulburarilor depresive si din literatura psihiatrica.

CAS++ platforma computerizata de evaluare psihologica

CAS++ reprezinta un soft de teste psihologice, fiind un produs computerizat, offline, de evaluare psihologica acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania. Sistemul de evaluare CAS++ contine: Peste 50 de teste psihologice adaptate si etalonate pe populatia din Romania, Generarea de Rapoarte automate complexe, cu interpretari valide si informatii suplimentare. Peste 1150 de profile ocupationale cu care se poate face potrivirea unei evaluari in vederea orientarii in cariera. Limita de varsta 16 ani+

MASC – evaluare nivelului de anxietate

MASC – Multidimensional Anxiety Scale for Children, este un instrument psihometric care evalueaza multiple dimensiuni ale anxietatii la copii si adolescenti ( varsta 8 ani -16 ani). In general, fricile devin patologice cand sunt excesive, nu repezinta o etapa a procesului natural de dezvoltare, sau sunt asociate cu comportamente de coping dezadaptative.

Scalele Endler de evaluare multidimensionala a anxietatii

Scalele Endler (EMAS și EMAS-SAS) reprezinta un set de 5 instrumente utile care evalueaza: anxietatea ca stare (scala EMAS-S), anxietatea ca trasatura (scalele EMAS-T si SAS-T), perceptia individului asupra amenintarii dintr-o anumita situatie (scalele EMAS-P si SAS-P). Scalele Endler de evaluare multidimensionala a anxietatii (EMAS si EMAS-SAS) sunt utilizate atat in scop diagnostic, pentru a evalua nivelul anxietatii ca stare si ca trasatura, cat si in scop predictiv, pentru a prezice nivelul starii de anxietate intr-o situatie perceputa ca stresanta de catre individ.

TAC – testul aperceptiei pentru copii

Acest test consta in zece imagini (planse) descriind animale in diverse situatii de viata. Se utilizeaza pentru copii de ambele sexe, in principal cu varste cuprinse intre 3 si 10 ani, pentru ca eficienta sa fie maxima. TAC (Thematic Apperception Test) vizeaza investigarea personalitatii prin intermediul semnificatiilor psihodinamice provenind din interpretarea unor stimuli perceptivi.

CERQ – Chestionar de evaluare a copingului cognitiv-emotional

CERQ (Chestionar de evaluare a copingului cognitiv-emotional) este un chestionar multidimensional, construit pentru a identifica strategiile de coping cognitiv-emotional, pe care o persoana le foloseste dupa ce a trait anumite evenimente sau situatii negative. Limita de varsta: 16 + In comparatie cu alte chestionare de coping, care nu fac o distinctie explicita intre gandurile unei persoane si activitatea sa reala, CERQ se refera in mod exclusiv la gandurile pe care le are o persoana dupa ce a trait o experienta negativa.

Bateria NEPSY – evaluare neuropsihologica

Evaluarea neuropsihologica se efectueaza cu Bateria NEPSY, fiind un instrument clinic complex care permite investigarea functiilor cognitive ale copiilor cu varste cuprinse intre 3 si 12 ani. Cuprinde 5 domenii de testare: atentie/ functii executive, memorie si invatare, limbaj, functionare senzorio-motorie, procesare vizuo-spatiala;

ECI-4 evaluarea tulburarilor psihiatrice (copii 3-7 ani)

Chestionarul de evaluare a copiilor ECI-4 (Early Childhood Inventory, ECI-4) este un instrument destinat evaluarii tulburarilor psihiatrice manifestate la copii cu varste cuprinse intre 3-7 ani. Avantajul utilizarii acestui chestionar este dat de posibilitatea obtinerii informatiilor din mai multe medii si contexte. Astfel, chestionarul cuprinde o varianta pentru parintii, care evalueaza comportamentul copiilor, observat acasa, si o varianta pentru educatori, care evalueaza comportamentul copiilor in situatii academice si sociale la scoala. Itemii cuprinsi in ECI-4 se bazeaza pe criteriile de diagnostic prevazute de Asociatia Americana de Psihiatrie (1994) in Manualul de diagnostic si statistica a tulburarilor mentale (DSM).

Platforma de evaluare a dezvoltarii 3-6/7 ani (PEDa)

Platforma PEDa este un soft de evaluare psihologica cu utilizare in evaluarea dezvoltarii si a sanatatii mentale copiilor cu varste cuprinse intre 3 si 7 ani. Acest sistem computerizat este un un sistem offline (se instaleaza pe calculatorul propriu) de evaluare psihologica a dezvoltarii, a gradului de pregatire pentru scoala, de evaluare longitudinala a dezvoltarii competentelor, de evaluare a tulburarilor psihiatrice si de remediere a problemelor de sanatate mintala la prescolari.

ABAS II – Evaluarea comportamentului adaptativ la copii si adolescenti

ABAS™-II la nivel international, el este considerat standard in evaluarea complexa pentru acordarea gradului de handicap. Este un sistem de evaluare comportamentala axat pe masurarea broadband a adaptabilitatii. Compatibil cu DSM-IV-TR si AAIDD, ABAS™-II ofera un scor general adaptativ compozit (GAC): trei scoruri intermediare: practic, conceptual si social, zece arii specifice de deprinderi, ceea ce recomanda utilizarea instrumentului in scopuri diagnostice, de planificare a tratamentelor si de monitorizare. Itemii ABAS™-II (Adaptive Behavior Assessment System) indica incapacitatea sau capacitatea oricarei persoane cu varsta cuprinsa intre 0 si 89 de ani de a realiza comportamentele tipice traiului cotidian la acea varsta.

JVIS – test de masurare a intereselor vocationale ale elevilor

JVIS (Jackson Vocational Interest Survey) a fost construit pentru a masura interesele vocationale ale elevilor si poate fi utilizat in consilierea vocationala si educationala a elevilor si studentilor, in planificarea traseului educational si al carierei acestora, in vederea reprofilarii si a reconversiei in procesul educatiei continue. Datele din care rezulta profilurile ocupationale modale in Romania sunt formate pe baza a peste 82000 de chestionare JVIS, aplicate pentru un numar de 350 de ocupatii din Romania, cu sprijinul Bancii Mondiale si a Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei din Romania.

M-PACI Inventarul Clinic Millon pentru Preadolescenti

M-PACI este un instrument comprehensiv special creat pentru a ajuta specialistul in domeniul sanatatii mentale sa identifice corect problemele psihologice ale copiilor cu varsta de 9-12 ani. Spre deosebire de instrumentele care se axeaza pe o singura arie, cum ar fi anxietatea sau depresia, evaluarea cu M-PACI (Millon® Pre-Adolescent Clinical Inventory) ofera o viziune integrata, care sintetizeaza stilurile de personalitate emergente si sindroamele clinice, ajutand specialistii in detectarea semnelor timpurii ale tulburarilor corespunzatoare Axei I si Axei II. DEDICAT PRE-ADOLESCENtEI. Spre deosebire de alte instrumente, M-PACI® a fost dezvoltat de la bun inceput doar pentru evaluarea pre-adolescentilor, tratand in mod exclusiv aceasta categorie de varsta cu preocuparile si situatiile ei tipice.

GATA – bateria de evaluare a copilului prescolar

Bateria GATA este un instrument psihometric valid, care se utilizeaza cu scopul aprecierii cantitative a nivelului de dezvoltare psihomotorie a prescolarului mare (5-7 ani) in vederea scolarizari, dar si monitorizare a nivelului de dezvoltare motorie, cognitiva si psihosociala a copilului, pe parcursul frecventarii grupelor mica, mijlocie și mare a gradinitei, Bateria evaluarii pentru scoala include doua componente: Metoda de determinare a nivelului de dezvoltare a prescolarului si Fisa standardizata de observare psihopedagogica a prescolarului.

Denver II – evaluarea nivelului de dezvoltare a copiilor

Denver II (Denver Developmental Screening Test) este un instrument consacrat in detectarea potentialelor probleme de dezvoltare ale copiilor cu varste cuprinse intre 0 si 6 ani. Testul a fost dezvoltat pentru a compara performanta unui copil la o varietate de sarcini, cu performanta altor copii de aceeasi varsta. DENVER II consta din 125 de sarcini (itemi) aranjate pe formularul de testare in patru sectiuni si care au scopul de a evalua copilul in urmatoarele arii, sau functii.

DDE-2 Evaluarea Dislexiei si Disortografiei de Dezvoltare

DDE-2 sau Bateria pentru Evaluarea Dislexiei si Disortografiei de Dezvoltare -2, permite evaluarea nivelului de competenta dobândit în citire (lectura) si scriere, pe intervalul de vârsta 7-15 ani. Bateria contine 8 subteste (dintre care, 5 de citire si 3 de scriere) care pot fi utilizate atât în etapa de evaluare a nivelului de dezvoltare a acestor abilitati, cât si pentru a întelege mai bine care sunt caracteristicile lor în cazul în care se demonstreaza a fi inadecvate.

CPM – Testul Matrici Progresive Color

Testul Matrici Progresive Color (CPM) este construit pentru a permite o masurare mai acurata a proceselor intelectuale ale copiilor cu varsta intre 4-11 ani (mai precis a inteligentei nonverbale). CPM este alcatuit din 36 de itemi organizati in trei serii, fiecare a cate 12 itemi - A, Ab si B. Acest test a fost construit pentru testarea copiilor, dar si persoanelor care prezinta diferite:

CAS++ platforma computerizata de evaluare psihologica

CAS++ reprezinta un soft de teste psihologice, fiind un produs computerizat, offline, de evaluare psihologica acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania. Sistemul de evaluare CAS++ contine: Peste 50 de teste psihologice adaptate si etalonate pe populatia din Romania, Generarea de Rapoarte automate complexe, cu interpretari valide si informatii suplimentare. Peste 1150 de profile ocupationale cu care se poate face potrivirea unei evaluari in vederea orientarii in cariera. Limita de varsta 16 ani+

SMALSI – chestionar de evaluare a strategiilor de invatare

SMALSI este un chestionar de autoevaluare, conceput pentru a evalua 10 constructe principale asociate cu motivatia scolara si cu strategiile de invatare. Se poate aplica copiilor cu varsta 8-18 ani. BENEFICII: Permite identificarea strategiilor deficitare de invatare, care pot afecta performanta academica si, astfel, ghideaza si faciliteaza interventiile menite sa optimizeze procesul de invatare. Permite identificarea punctelor tari si punctelor slabe ale elevului. 7 dintre acestea se axeaza pe punctele tari ale elevului, iar 3 vizeaza punctele slabe ale acestuia.

Desenul familiei

Acest test este unul proiectiv, in care copilul se poate exprima liber, fara cenzura si fara deghizare.Proiecteaza in afara tendintele refulate ale inconstientului precum si sentimentele veritabile pe care le nutreste fata de ai sai.Prin acest desen copilul isi exprima personalitatea. Numeroase probleme pe care un copil le manifesta sunt declansate de dificultatile de adaptare ale acestuia la mediul sau familial. Toata prima parte a vietii unui copil – si se stie ca este cea mai importanta – se desfasoara efectiv in sanul familiei sale. Primele experiente de adaptare le face cu parintii, precum si cu fratii si surorile sale. Cu ei intra in conflict atunci cand exista conflict.

Scalele Endler de evaluare multidimensionala a anxietatii

Scalele Endler (EMAS și EMAS-SAS) reprezinta un set de 5 instrumente utile care evalueaza: anxietatea ca stare (scala EMAS-S), anxietatea ca trasatura (scalele EMAS-T si SAS-T), perceptia individului asupra amenintarii dintr-o anumita situatie (scalele EMAS-P si SAS-P). Scalele Endler de evaluare multidimensionala a anxietatii (EMAS si EMAS-SAS) sunt utilizate atat in scop diagnostic, pentru a evalua nivelul anxietatii ca stare si ca trasatura, cat si in scop predictiv, pentru a prezice nivelul starii de anxietate intr-o situatie perceputa ca stresanta de catre individ.

TAC – testul aperceptiei pentru copii

Acest test consta in zece imagini (planse) descriind animale in diverse situatii de viata. Se utilizeaza pentru copii de ambele sexe, in principal cu varste cuprinse intre 3 si 10 ani, pentru ca eficienta sa fie maxima. TAC (Thematic Apperception Test) vizeaza investigarea personalitatii prin intermediul semnificatiilor psihodinamice provenind din interpretarea unor stimuli perceptivi.

MASC – evaluare nivelului de anxietate

MASC – Multidimensional Anxiety Scale for Children, este un instrument psihometric care evalueaza multiple dimensiuni ale anxietatii la copii si adolescenti ( varsta 8 ani -16 ani). In general, fricile devin patologice cand sunt excesive, nu repezinta o etapa a procesului natural de dezvoltare, sau sunt asociate cu comportamente de coping dezadaptative.

bottom of page